«بالا»ی اسکاری با دوبله جدید آمد

نوشته شده توسط مدیر سایت در تاریخ .

   سایت گپ فیلم انیمیشن اسکاری «بالا» را منتشر کرد.

  کارل فردریکسون 78 ساله بر اساس حکم دادگاه باید خانه اش را خالی کند تا به جایش ساختمان های جدید ساخته شود. کارل که به تازگی همسرش الی را از دست داده، در زمان کودکی آرزو داشته به آمریکای جنوبی برود و آبشارهای بهشت ممنوعه را ببیند. همسرش نیز چنین آرزویی داشته است. کارل که روزگاری بادکنک فروش بوده، چندین بادکنک را به خانه اش می بندد. خانه به طرف آمریکای جنوبی می رود. در این سفر، پسربچه ای به نام راسل نیز همراه او می شود و ماجراهایی برایشان پیش می آید.

 «بالا» (Up) که جایزه اسکار، گلدن گلاب، بفتا و اَنی بهترین فیلم انیمیشن را به دست آورده، سارا جعفری با حضور ناصر تهماسب (کارل)، پانته آ رهنمون (راسل)، سمیه موسوی (کودکی الی)، رهبر نوربخش (چارلز)، ابراهیم شفیعی (داگ)، حمیدرضا رضایی معینی (بتا) و می سا مولوی (گاما) دوبله کرده است. جعفری گویندگی نقش آلفا را خود برعهده داشته است.

 این فیلم بسیار موفق پیش از این دست کم 2 نوبت دوبله شده است. در دوبله ای که ناصر تهماسب اواخر دهه 80 خورشیدی در تلویزیون انجام داد، منوچهر اسماعیلی گوینده کارل، نسیم رضاخانی گوینده راسل و اکبر منانی گوینده نقش جهانگرد بوده است.

 «بالا» که با بودجه تقریبی 175 میلیون دلار ساخته شده، 11 سال پیش در اکران جهانی اش حدود 735 میلیون دلار فروش کرده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن

تحلیل آمار سایت و وبلاگ