سیلوستر استالونه با دوبلۀ جدید وارد می شود

نوشته شده توسط محمدرضا کلانتر در تاریخ .

   نسخۀ تدوین کارگردان فیلم «راکی4» برای گپ فیلم دوبله شد.

 داستان «راکی4» (Rocky IV) در سال 1985 میلادی می گذرد. ایوان دراگو بوکسور اهل شوروی همراه با همسرش به آمریکا می آید. نیکلای کولُف مدیر برنامه های دراگو از هر فرصتی برای معرفی او بعنوان نماد برتری شوروی استفاده می کند. آپولو کرید دوست نزدیک رابرت(راکی)بالبوا هم با انگیزۀ میهن پرستی و هم برای اثبات خود تصمیم می گیرد با دراگو مسابقه بدهد. راکی با وجود تردیدهایی که دربارۀ این مسابقه دارد، می پذیرد که تمرین دهندۀ کرید باشد. در ابتدای مسابقه، کرید چند مشت به دراگو می زند اما بعد حملات ویرانگر دراگو شروع می شود. در پایان راند اول، راکی و یکی دیگر از تمرین دهنده ها از کرید می خواهند که مسابقه را ادامه ندهد اما او نمی پذیرد. در راند دوم دراگو به ضربه زدن هایش ادامه می دهد و سرانجام یکی از ضربه هایش، آپولو کرید را می کشد. راکی تصمیم می گیرد خودش با دراگو مبارزه کند. طرف مقابل می پذیرد که مسابقه به صورت غیر رسمی در روز کریسمس و در کشور شوروی برگزار شود.

 سیلوستر استالونه کارگردان این فیلم در سال 2021 میلادی نسخۀ جدیدی از این اثر را ارائه کرده که 38 دقیقه طولانی تر از نسخۀ سال 1985 و شامل صحنه هایی از هر 2 مبارزه و تشییع جنازۀ آپولو کرید و خلاصه ای از «راکی3»  است.

  این اثر را امیر عطرچی دوبله کرده و گویندۀ منتخبش برای سیلوستر استالونه، کیکاووس یاکیده بوده است. ژرژ پتروسی (کارل ویترز / آپولو کرید)، شایان شام بیاتی (دولف لاندگرن / ایوان دراگو)، فریبا رمضان پور (تالیا شایر / ایدریان)، میرطاهر مظلومی (تونی برتون / تونی(دوک)ایوِرس)، همت مومی وند (مایکل پاتاکی / نیکلای کولُف)، سارا جعفری (بریجیت نیلسن / لودمیلا)، اسفندیار مهرتاش (داور)، علی منصوری راد (استو – گزارشگر)، شهراد بانکی (وارنر – گزارشگر)، محمدعلی جان پناه (اِل)، علی رضا کامیابی پور (مربی)، مهیار مهرتاش (گزارشگر)، سعید داننده (کلابر)،   سارا گرجی (راکی جونیور)، محمدرضا رادمهر و محمد قربانی نیز در این دوبله حاضر بوده اند. عطرچی دوبلۀ برت یانگ بازیگر نقش پائولی را خود برعهده داشته است.

 نسخۀ سال 1985 «راکی4» که با بودجۀ تقریبی 28 میلیون دلار ساخته شده در سراسر جهان حدود 300 میلیون دلار فروش کرده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن

تحلیل آمار سایت و وبلاگ