پاسخ رئیس هیأت مدیره انجمن گویندگان به خبر تعلیق آبتین ممدوح

نوشته شده توسط مدیر سایت در تاریخ .

 حمیدرضا آشتیانی پور رئیس هیأت مدیره انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم (دوبلاژ ایران) طی نامه ای رسمی به خبر منتشر شده در سایت پارسی گویان درباره تعلیق آبتین ممدوح پاسخ داد.

 متن نامه که تصویر آن را یکی از اعضای هیأت مدیره انجمن، روز گذشته در واتس آپ برای سردبیر پارسی گویان فرستاده بی کم و کاست و بدون تغییر رسم الخط به این شرح است :

مسؤول محترم سایت پارسی گویان

 احتراما در تاریخ 1398/3/11 مطلبی در خصوص تعلیق آقای آبتین ممدوح در آن سایت منتشر گردیده است. اگرچه این موضوع درون صنفی بوده و هر گونه تلاش اعضای صنف برای انتشار عمومی آن به نوعی فرافکنی قلمداد می گردد و توجیه گر اعمال خلاف صنفی نمی باشد ، با این حال بمنظور تنویر افکار عمومی تذکر چند نکته ضروری به نظر می رسد :

1 – نماد واقعی عضویت در یک تشکل صنفی و پایداری آن پایبندی به اساسنامه و آئین نامه های صنفی است و هر گونه تخطی از موازین صنفی مشمول اجرای آئین نامه ها و قوانین مربوط به آن می باشد.

2 – آقای آبتین ممدوح برخلاف تذکر شفاهی و اعلام قبلی مبادرت به دعوت افراد غیر عضو و اصرار بر همکاری با ایشان داشته که این امر مغایرت محض با مفاد اساسنامه دارد چنان چه سایر همکاران شاغل در آن پروژه نیز قبل از صدور اطلاعیه از ادامه همکاری با ایشان (طبق اساسنامه)خودداری نموده اند.

3 – اعلام نظر رئیس هیئت مدیره بنابر وظایف و اختیارات قانونی و درخواست اعضاء صنف و مطابق بر مفاد اساسنامه مصوب می باشد.

4 – همکاری اعضای انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم با کارآموزان شاغل در صدا و سیما تابع توافقاتی است که فی مابین وجود دارد و این همکاری هیچگونه حقی برای عضویت کارآموزان در انجمن و همکاری با ایشان خارج از سازمان پدید نمی آورد مگر با توافق هیئت مدیره و طی مراحل قانونی.

5 – گذشته از این که تخطی از اساسنامه با توافق شفاهی هیچیک از اعضا از جمله رئیس هیئت مدیره قانونی نمی باشد به اطلاع می رساند ادعای کسب موافقت شفاهی اینجانب کذب محض بوده و نیز ادعای عدم اطلاع افرادی که نامشان در آن گزارش آمده عجیب و خلاف واقع می باشد. اگرچه با شرایط حال حاضر هیئت مدیره قانونا نیازی به اطلاع سایر اعضای هیئت مدیره نمی باشد و عدم اطلاع سایر اعضای هیئت مدیره موجب قانونی شدن اعمال خلاف بقیه نمی گردد.

 در خاتمه ضمن احترام به امر اطلاع رسانی و فعالیت رسانه ای توصیه می گردد در شرایطی که حمایت از تشکل های صنفی امری ضروری برای حفظ حقوق شهروندان می باشد بمنظور حفظ حرمت هنرمندان و صاحبان حرف و پرهیز از سوءاستفاده از حقوق به دفعات پایمال شده هنرمندان بویژه گویندگان فیلم ، خواهشمند است قبل از انتشار مطالب درون صنفی در رسانه عمومی جوانب موضوع را ارزیابی دقیق تر نمائید.

سردبیر سایت پارسی گویان درباره پاراگراف آخر این نامه نکاتی را به این شرح بیان کرده :

رئیس محترم هیأت مدیره انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم

با سلام

 احتراما به عرض می رسانم سایت پارسی گویان را این جانب و نیروان غنی پور با پشتیبانی اولیه یکی از دوستداران دوبله بنا نهادیم. هدفمان انتشار درست و دقیق اخبار و اطلاعات و مقاله ها و گفتگوهای مربوط به دوبله بود. کاری که در نشریاتی که برای آنها قلم می زدیم انجام نمی شد. این جانب انتشار آن دسته از اخبار و مطالب درون صنفی که محرمانه و خصوصی نیستند را نافی حفظ حقوق هنرمندان و گویندگان نمی دانم. لطفا توجه داشته باشید در زمانه ای زندگی می کنیم که با وجود انواع شبکه های اجتماعی نمی توان از پخش کوچک ترین اخبار نیز جلوگیری کرد چه برسد به پیامی که در یک گروه تلگرامی دارای چندین عضو منتشر شده است. درباره بررسی جوانب موضوع هم وقتی می توان این کار را کرد که همه افراد مرتبط با آن موضوع پاسخ گو باشند. در انتهای خبر تعلیق آبتین ممدوح نوشتیم که آماده انتشار پاسخ اعضای هیأت مدیره هستیم. الان هم می گوییم که هر کس هر نظری درباره این موضوع دارد بیان کند ، در سایت منتشر خواهیم کرد. پس نباید نگران پایمال شدن حق کسی باشید.

 این جانب همیشه حرمت دوبلورها و مدیردوبلاژها را داشته ام و همیشه آماده بوده ام اخبار کارهایشان را در سایت پارسی گویان منتشر کنم کاری که به نفعشان است اما متأسفانه بعضی از آنها با ندادن اطلاعات یا قهر کردن یا گفتن این حرف که (با دادن اطلاعات کارهایشان به من) چه چیزی گیر آنها می آید ، بی احترامی کرده اند. آنها تصور می کنند بنده از سایت پارسی گویان درآمدهای آن چنانی دارم و باید سهمشان را بدهم.

 به هر حال امیدوارم مسائل و مشکلات پیش آمده هر چه سریع تر حل و فصل شود و دیگر شاهد تعلیق و کناره گیری و اخراج هیچ کدام از اعضای انجمن نباشیم.

محمدرضا کلانتر / مسؤول و سردبیر سایت پارسی گویان

نظرات  

 
+1 #2 رضا 1398-04-07 16:29
جناب آقای آشتیانی پور و دوستانشون در هیات مدیره از ترس اینکه چند نفر از این کارآموزها بیاید و نقشهایی که میگویند را، بر اساس شایستگی تصاحب کنند، سالهاست در را به روی صدای جدید و جوندار بستند و همچنین هر کسی که کاری برای جون دادن به جسم نیمه جان دوبله ،میخواهد انجام دهد را، با برچسب خائن و امثال آن در نطفه خفه میکنند. این کارآموزانی که ایشون نام میبرند اگر به آنها کار سپرده شود نشان میدهند که کارآموز هستند یا کاربلد. به امید از بین رفتن حسادت و خودبزرگ‌ بینی در تمام ارگانهای کشور عزیزمان ایران.
یکی از عاشقان صد آتیشه دوبله یا یک قربانی دوبله
ممنون از سایت پارسی گویان که دوبله را دنبال میکند و اخبارش را در اختیار علاقمندان میگذارد

---------------------------------------------
پارسی گویان / ما هم از شما و سایر علاقمندان دوبلع و بازدیدکنندگان سایت پارسی گویان متشکریم.
بازگو کردن
 
 
+6 #1 Alireza 1398-03-13 03:27
چند وقتی میشه اینجا کامنت نزاشتم ولی این ماجرا دیگه واقعا آزار دهنده است، تا وقتی که آقای آشتیانی پور هستن همین آش و همین کاسه است. گوینده تعلیق میکنن گوینده درست حسابی نمیگیرن، گوینده با پارتی بازی میگیرن میکنن عضو انجمن، گوینده بدبخت باید ده سال تو تلویزیون جون بکنه بازم بهش بگن غیرعضو ، بعد همینجوری راحت بعضی ها رو بگیرن و استعداد های بی نظیری هم که تو این سالها پشت دَرِ انجمن این آقا موندن که اگر بخوایم اسم ببریم یک تومار هستن. شما الان این جوابیه رو بخونید اصلا جواب که ندادن به ملت یک طرف ناراحتم شدن. هنر دوبله زنده به مخاطبشه استاد اگر مخاطب نباشه شما باید دَرِ این هنرتو ببندی،اینقدر اینطور برخورد کردید الان دیگه ملت رغبتی به دیدن دوبله ندارند. به خدا هی میگن دوبله چیه بده و به درد نمیخوره یکی هم که میاد یه جایی شروع میکنه کار درست و خوب انجام دادن اینطوری برخورد میشه. بهتره وقتی میخواید جوابیه بدید کامل توضیح بدید نه اینکه بخواید کارِتون بندازید گردن یکی دیگه و فرافکنی کنید.
بازگو کردن
 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن

تحلیل آمار سایت و وبلاگ